• Szkoła Podstawowa nr 5 im. Zbigniewa Gęsickiego "Juno" w Piastowie

    Lekcje w ramach projektu Złote Szkoły NBP bardzo mi się podobały. Omówiliśmy dużo ekonomicznych tematów na lekcjach takich jak chemia, fizyka, historia, matematyka czy język angielski. Na chemii na przykład mogliśmy się dowiedzieć, z czego składają się monety czy banknoty, a na zajęciach z języka angielskiego dyskutowaliśmy o pojęciach ekonomicznych w języku angielskim i poczuliśmy się, jak pracownicy międzynarodowej firmy. Na lekcji matematyki przeanalizowaliśmy, ile kosztuje „wychowanie” młodego mistrza koszykówki – realizacja naszych pasji jest sprawą dosyć kosztowną, do tej pory nie patrzyliśmy na nią od tej strony. Oprócz samej teorii i wiedzy na temat NBP zrobione zostały doświadczenia, które podobały mi się najbardziej. Na lekcji chemii i fizyki pod światłem UV zobaczyliśmy znaki szczególne, które zawierają banknoty, sprawdziliśmy starożytną teorię Archimedesa na srebrnych pierścionkach, odkryliśmy, że Kopernik też był ekonomistą. Przeprowadzone zostały doświadczenia na gęstość metali i eksperyment oczyszczania monet. Uważam, że możliwość zrobienia lekcji tak, jak robi to nauczyciel to bardzo fajny pomysł.  

    Podobała mi się również debata, w której brała udział moja klasa. Mogliśmy wypowiedzieć się na forum, a przy okazji nauczyliśmy się, jak jest ona przeprowadzana. Poza tym cały projekt był bardzo interesujący. Jedyne co poprawiłbym w całym projekcie to rozszerzenie przedstawianych tematów.  

    Krzysztof Antosik

Wróć do listy opinii