-
II Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. M. Konopnickiej w Katowicach
Powodów, dla których warto wziąć udział w programie Złote Szkoły NBP jest sporo. Jednym z najistotniejszych dla mnie jest tematyka programu. Zagadnienia związane z finansami i ekonomią mogą i powinny być realizowane w szkole w taki sposób, by pokazać ich praktyczne zastosowanie w życiu codziennym. Dlatego tak atrakcyjny był dla mnie zestaw tematów tegorocznej edycji.
Doskonale przygotowane materiały dydaktyczne na temat autentyczności pieniędzy, historii złotówki czy obiegu pieniądza oraz roli NBP pozwalające na przeprowadzenie interesujących lekcji to kolejny atut programu.
Pomysły na ciekawe aktywności uczniowskie: warsztaty prowadzone przez uczniów czy debata pozwalały na kształcenie jakże ważnych we współczesnym świecie kompetencji: np. kreatywności, wyszukiwania i selekcji informacji, zastosowania wiedzy w praktyce, wystąpień publicznych.
Kolejną z zalet programu jest to, że wymaga pracy w zespole i tym samy daje możliwość kształcenia związanego z nią całego szeregu umiejętności miękkich takich jak: jasne i skuteczne komunikowanie się, umiejętność negocjowania i rozwiązywania konfliktów, budowania relacji w zespole, radzenie sobie ze stresem, umiejętność pracy pod presją czasu.
Bardzo dobrym pomysłem organizatorów jest także to, że nie narzucili zbyt wielu działań i dali szkołom i uczniom możliwość rozwinięcia własnej kreatywności i wymyślenia własnych dodatkowych przedsięwzięć.
Myślę, że pogram miał jeszcze jedną zaletę. Podczas jego realizacji nie tylko uczniowie zdobywali wiedzę i umiejętności, ale też my – nauczyciele.
Wśród licznie spływających do szkół projektów i programów Program Złote Szkoły NBP wyróżnia naprawdę wysoka jakość i dobrze przemyślana merytorycznie i metodycznie zawartość. Dlatego zdecydowanie jest wart polecenia. Nasza szkoła na 100% w następnym roku także weźmie udział w Złotych Szkołach NBP i to chyba jest najlepsza rekomendacja programu.
Beata Rutkowska, nauczycielka