• Zespół Szkół nr 3 w Rudzie Śląskiej

    „Weźmy udział w projekcie Złota Szkoła NBP” – powiedziała moja kreatywna koleżanka z pracy. Stwierdziłam, że z pewnością jest ciekawy skoro proponuje, bym wzięła w nim udział – przecież razem robimy tylko ciekawe rzeczy!: )

    Ale ekonomia, pieniądze, cyberzagrożenia, banki, karty, przechowywanie pieniędzy, pożyczki, przestępstwa internetowe, kredyt czy pożyczka? –pomyślałam, to nie dla mnie! – ja  jestem polonistką i szkolnym pedagogiem.

    Następnego dnia usłyszałam – „Już nas zgłosiłam!” i tak rozpoczęła się przygoda z projektem.

    Szukałyśmy wspólnie sposobów na realizację zadań i okazało się, że połączenie świata ekonomii i humanistyki  –  to strzał w dziesiątkę. Szczególnie widziałam to w trakcie realizacji debaty oksfordzkiej, gdzie uczniowie wykorzystywali swoją wiedzę w poszczególnych tematach i łączyli ją z umiejętnościami oratorskimi i retorycznymi.

    Rozdawaliśmy ulotki „Bezpieczeństwo w finansach osobistych” o różnej tematyce pod hasłem „ZS3 w Rudzie Śląskiej dla mieszkańców Rudy Śląskiej”. Tu natomiast doradzałam uczniom, jak nawiązywać kontakt z osobami starszymi, jak mówić, by nie wystraszyć interlokutorów i co zrobić, by samemu przełamać się i nawiązać kontakt z nieznajomymi osobami na ulicy. Przekonać je, że młodzi mają doświadczenie i wiedzę, potrafią swobodnie poruszać się w nowych technologiach, chroniąc swoje dane i fundusze, zachowując ostrożność i przewidując możliwe przestępstwa. Wspaniale było odwrócić role i zobaczyć we własnych uczniach nauczycieli! Ja sama mogłam się od nich wiele nauczyć, szczególnie w zakresie rozpoznawania przestępstw internetowych.

    Okazało się, że warto pamiętać i powtarzać  „uczymy się przez całe życie”, a także nieustannie budujemy relacje w gronie pedagogicznym i z uczniami, bo tylko tak można osiągnąć więcej – to dla mnie ogromna wartość tego projektu.

    Nauczycielka

Wróć do listy opinii