• II Liceum Ogólnokształcące im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Chrzanowie

    Dlaczego warto wziąć udział w programie Złote Szkoły NBP? Uczniowie naszego liceum już po raz trzeci biorą udział w programie. Z naszych obserwacji wynika, że dzięki Złotym Szkołom stają się bardziej otwarci na otaczający ich świat, tj. nabywają kompetencji komunikacyjnych, uczą się współpracy z rówieśnikami przez współdziałanie w grupie. Program umożliwia także realizowanie zadań wychowawczych szkoły, np. poprzez wychowywanie do wartości dzięki dialogowi międzypokoleniowemu, który znajduje swoje miejsce w np. module Debata.

    Czego się nauczyliście – co uważacie za najważniejsze? Za najcenniejszą uważamy wiedzę na temat funkcjonowania banku centralnego, którą zdobyliśmy zarówno my – nauczyciele jak i uczniowie – przy okazji realizacji poszczególnych zadań i przekazaliśmy społeczności lokalnej w czasie spotkań na żywo. Najbardziej dumni jesteśmy z wydania gazety popularyzującej wiedzę o banku centralnym - w formie tradycyjnej oraz elektronicznej w mediach społecznościowych oraz z gry - zarówno w wersji elektronicznej jak w formie papierowej – Gra Memory „Świat Finansów”. Popularyzujemy wiedzę ekonomiczną za pośrednictwem mediów społecznościowych, prowadząc profil facebookowy @Złoty Baczyn, który nieustannie wzbogacamy o nowinki ze świata bankowości i finansów (również w przerwach pomiędzy kolejnymi edycjami programu).

    Czy polecilibyście innym szkołom udział w programie zorganizowanym przez Narodowy Bank Polski? Zdecydowanie tak. Program poszerza horyzonty, pokazuje, że  trudne na pierwszy rzut oka zagadnienia ekonomiczne można zrozumieć i przyswoić bez strachu przed nimi. Drużyny Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej to młodzi ludzie, ze świeżym, innym spojrzeniem na świat, często także na finanse. Ich kreatywność świetnie łączy się z wrażliwością i potrzebami odbiorców - zarówno tych małych, jak i tych nieco starszych. I to jest w tym programie najcenniejsze - rozbudzanie wyobraźni i dawanie bodźców do działania młodym ludziom.

    koordynator programu: Mirosława Sojka, nauczyciele opiekunowie: Marta Oczkowska, Adam Majcherczyk

Wróć do listy opinii