• Szkoła Podstawowa nr 1 im. K.K. Baczyńskiego w Dobczycach

    Lekcje z ekonomią już dawno za nami, jednak emocje związane z realizacją projektu ciągle nam towarzyszą. Czy bałyśmy się "wchodząc" w projekt? Owszem. Temat nowy, praktycznie nieobecny w szkole podstawowej. Jak zaciekawić uczniów ekonomią? - ta myśl nie dawała nam spokoju. Okazało się jednak, że narzędzia mamy w rękach, musimy tylko zakasać rękawy. Odzew pozytywnie nas zaskoczył. W ciągu jednego dnia zebrała się pełna grupa liderów, którzy swoim zaangażowaniem i charyzmą wciągnęła młodszych kolegów w magiczny świat ekonomii. Kluczem do sukcesu okazały się nowoczesne metody nauczania, tzw. TiK, tak lubiane w naszej szkole. Sam czas spędzany z naszą młodzieżą był bezcenny i zupełnie inny niż ten "lekcyjny". Nie mierzyliśmy czasu. Byliśmy partnerami w dyskusji, dużą część decyzji pozastawiałyśmy młodzieży, obserwując jak cieszą ich efekty ich pracy i inicjatywy. Była ciężka praca, ale i integracja, zacieśnienie więzi, lepsze poznanie się. Ogromna wartość dodana, obok ogromu wiedzy przekazanej wszystkim uczniom szkoły w sposób przystępny i łatwy. To nie była tylko ekonomia - to była możliwość rozwijania wszystkich kompetencji kluczowych.
    Nie czekamy niecierpliwie na wyniki konkursu. Naszym wynikiem jest to, że daliśmy młodzieży wędkę, a oni złowili taaaaaką rybę. Każdy nauczyciel, chcąc sprawdzić siebie, chcąc zaangażować się w edukację bez programów, limitów czasowych i barier, powinien zastanowić się nad udziałem w programie "Złote Szkoły NBP". To szansa, aby cała szkoła zagrała w jednej drużynie.

    Marzena Lenart, nauczyciel-koordynator

Wróć do listy opinii