• Technikum nr 3 w Dąbrowie Górniczej CKZiU w Dąbrowie Górniczej

    Technikum Nr 3 w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Dąbrowie Górniczej po raz kolejny wzięło udział w tym roku w programie „Złote Szkoły NBP”, a to dlatego, że uczniowie chętnie zgłaszają się do udziału w tego typu wydarzeniu i to z kilku istotnych powodów. Po pierwsze, uczestnictwo w programie „Złote Szkoły NBP” stanowi doskonałą okazję dla uczniów do poszerzenia swojej wiedzy na temat ekonomii, finansów i bankowości. Program ten pomaga uczniom zrozumieć złożone mechanizmy rynkowe oraz funkcjonowanie gospodarki. Dzięki temu uczniowie mogą rozwijać swoje umiejętności analityczne i zdolności rozwiązywania problemów, co stanowi niezwykle wartościowe kompetencje w dzisiejszym świecie. Po drugie, udział w programie „Złote Szkoły NBP” może być inspirujący i motywujący dla uczniów. Mając możliwość uczestniczenia w różnego rodzaju wykładach, warsztatach oraz debatach, mogą zobaczyć, jak szeroki i interesujący może być świat ekonomii i finansów co może przyczynić się do rozbudzenia zainteresowań uczniów w tych dziedzinach oraz zachęcić ich do dalszego rozwoju w tym kierunku. Po trzecie, uczestnictwo w programie „Złote Szkoły NBP” może być także korzystne dla samej szkoły. Działania takie mogą zwiększyć prestiż placówki oraz przyczynić się do jej pozytywnego wizerunku w społeczności lokalnej. Ponadto, szkoła może zyskać dostęp do dodatkowych zasobów edukacyjnych i materiałów dydaktycznych, które mogą być wykorzystane w procesie nauczania nie tylko w ramach programu, ale także w codziennej pracy z uczniami. To z kolei może przyczynić się do podniesienia jakości nauczania i zainteresowania uczniów różnorodnymi dziedzinami wiedzy. Udział w programie Złote Szkoły NBP to nie tylko szansa dla uczniów na rozwój wiedzy i umiejętności z zakresu ekonomii i finansów, ale także okazja dla samej szkoły na wzmocnienie swojej pozycji w społeczności oraz podniesienie jakości nauczania.

    Udział w programie Złote Szkoły NBP to niezwykle cenne doświadczenie zarówno dla uczniów jak i całej społeczności szkolnej. Bezsprzecznie uczniowie zyskują ogromną wiedzę dzięki udziałom w warsztatach, debatach czy lekcjach otwartych. Poznają i utrwalają zagadnienia z zakresu ekonomii i finansów, zdobywają umiejętności zarządzania finansami osobistymi, poznają świat biznesu i bankowości również z praktycznego punktu widzenia. Tegoroczna edycja związana z historią złotego pozwoliła powrócić do historii pieniądza, zarówno tej bardzo odległej jak i tej, którą jeszcze niektórzy pamiętają np. w temacie denominacji złotego. Dzięki ciekawie przygotowanym lekcjom otwartym można przekazać bardzo istotne informacje na temat np. zabezpieczeń banknotów, która jest bardzo ważna i przydatna w codziennym życiu. Prócz samej wiedzy i umiejętnościom praktycznym, które uczniowie nabywają, udział
    w programie odkrywa również w uczniach umiejętności współpracy, publicznych wystąpień, talentów artystycznych oraz wzmacniania i poszerzania zainteresowań. Mimo, iż tematyka debat czy warsztatów wydaje się bardzo „dorosła” to jednak zaangażowanie uczniów pokazuje jak bliskie są im kwestie ekonomiczne i finansowe. Program „Złote Szkoły NBP” bezapelacyjnie dostarcza uczniom i szkole szerokiego zakresu wartościowych doświadczeń i umiejętności, które mogą być kluczowe dla ich rozwoju osobistego i edukacyjnego a poruszane tematy przygotowują ich do prowadzenia świadomego życia finansowego.

    Z punktu widzenia szkoły, która już kolejny raz wzięła udział w programie bez wątpienia polecilibyśmy innym szkołom udział w Złotych Szkołach NBP. Uczestnictwo w programie to szansa nie tylko dla uczniów na poszerzenie edukacji finansowej i ekonomicznej na wysokim poziomie. To również możliwość na rozwój kadry pedagogicznej poprzez udział w warsztatach z zakresu edukacji finansowej, co może przyczynić się do podniesienia jakości nauczania. To także stworzenie sieci współpracy poprzez nawiązanie kontaktów i współpracę z innymi placówkami edukacyjnymi oraz ekspertami z dziedziny finansów, co może przynieść dodatkowe korzyści dla uczniów i nauczycieli. I w końcu to również prestiż i uznanie, potwierdzenie wysokiej jakości edukacji, której udziela szkoła a także dowód na to, że szkoła jest zaangażowana w rozwój finansowej wiedzy i kompetencji swoich uczniów.

    Z całą pewnością nie była to ostatnia edycja programu, w której nasza szkoła wzięła udział.

    Michalina Miśkiewicz-Brzęczek oraz Joanna Sobczyk

Wróć do listy opinii