• Technikum nr 3 w Dąbrowie Górniczej CKZiU w Dąbrowie Górniczej

    Technikum Nr 3 w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Dąbrowie Górniczej po raz kolejny wzięło udział w tym roku w programie „Złote Szkoły NBP”, a to dlatego, że uczniowie chętnie zgłaszają się do udziału w tego typu wydarzeniu i to z kilku istotnych powodów. Po pierwsze, uczestnictwo w programie „Złote Szkoły NBP” stanowi doskonałą okazję dla uczniów do poszerzenia swojej wiedzy na temat ekonomii, finansów i bankowości. Program ten pomaga uczniom zrozumieć złożone mechanizmy rynkowe oraz funkcjonowanie gospodarki. Dzięki temu uczniowie mogą rozwijać swoje umiejętności analityczne i zdolności rozwiązywania problemów, co stanowi niezwykle wartościowe kompetencje w dzisiejszym świecie. Po drugie, udział w programie „Złote Szkoły NBP” może być inspirujący i motywujący dla uczniów. Mając możliwość uczestniczenia w różnego rodzaju wykładach, warsztatach oraz debatach, mogą zobaczyć, jak szeroki i interesujący może być świat ekonomii i finansów co może przyczynić się do rozbudzenia zainteresowań uczniów w tych dziedzinach oraz zachęcić ich do dalszego rozwoju w tym kierunku. Po trzecie, uczestnictwo w programie „Złote Szkoły NBP” może być także korzystne dla samej szkoły. Działania takie mogą zwiększyć prestiż placówki oraz przyczynić się do jej pozytywnego wizerunku w społeczności lokalnej. Ponadto, szkoła może zyskać dostęp do dodatkowych zasobów edukacyjnych i materiałów dydaktycznych, które mogą być wykorzystane w procesie nauczania nie tylko w ramach programu, ale także w codziennej pracy z uczniami. To z kolei może przyczynić się do podniesienia jakości nauczania i zainteresowania uczniów różnorodnymi dziedzinami wiedzy. Udział w programie Złote Szkoły NBP to nie tylko szansa dla uczniów na rozwój wiedzy i umiejętności z zakresu ekonomii i finansów, ale także okazja dla samej szkoły na wzmocnienie swojej pozycji w społeczności oraz podniesienie jakości nauczania.

    Udział w programie Złote Szkoły NBP to niezwykle cenne doświadczenie zarówno dla uczniów jak i całej społeczności szkolnej. Bezsprzecznie uczniowie zyskują ogromną wiedzę dzięki udziałom w warsztatach, debatach czy lekcjach otwartych. Poznają i utrwalają zagadnienia z zakresu ekonomii i finansów, zdobywają umiejętności zarządzania finansami osobistymi, poznają świat biznesu i bankowości również z praktycznego punktu widzenia. Tegoroczna edycja związana z historią złotego pozwoliła powrócić do historii pieniądza, zarówno tej bardzo odległej jak i tej, którą jeszcze niektórzy pamiętają np. w temacie denominacji złotego. Dzięki ciekawie przygotowanym lekcjom otwartym można przekazać bardzo istotne informacje na temat np. zabezpieczeń banknotów, która jest bardzo ważna i przydatna w codziennym życiu. Prócz samej wiedzy i umiejętnościom praktycznym, które uczniowie nabywają, udział
    w programie odkrywa również w uczniach umiejętności współpracy, publicznych wystąpień, talentów artystycznych oraz wzmacniania i poszerzania zainteresowań. Mimo, iż tematyka debat czy warsztatów wydaje się bardzo „dorosła” to jednak zaangażowanie uczniów pokazuje jak bliskie są im kwestie ekonomiczne i finansowe. Program „Złote Szkoły NBP” bezapelacyjnie dostarcza uczniom i szkole szerokiego zakresu wartościowych doświadczeń i umiejętności, które mogą być kluczowe dla ich rozwoju osobistego i edukacyjnego a poruszane tematy przygotowują ich do prowadzenia świadomego życia finansowego.

    Z punktu widzenia szkoły, która już kolejny raz wzięła udział w programie bez wątpienia polecilibyśmy innym szkołom udział w Złotych Szkołach NBP. Uczestnictwo w programie to szansa nie tylko dla uczniów na poszerzenie edukacji finansowej i ekonomicznej na wysokim poziomie. To również możliwość na rozwój kadry pedagogicznej poprzez udział w warsztatach z zakresu edukacji finansowej, co może przyczynić się do podniesienia jakości nauczania. To także stworzenie sieci współpracy poprzez nawiązanie kontaktów i współpracę z innymi placówkami edukacyjnymi oraz ekspertami z dziedziny finansów, co może przynieść dodatkowe korzyści dla uczniów i nauczycieli. I w końcu to również prestiż i uznanie, potwierdzenie wysokiej jakości edukacji, której udziela szkoła a także dowód na to, że szkoła jest zaangażowana w rozwój finansowej wiedzy i kompetencji swoich uczniów.

    Z całą pewnością nie była to ostatnia edycja programu, w której nasza szkoła wzięła udział.

    Michalina Miśkiewicz-Brzęczek oraz Joanna Sobczyk

Wróć do listy opinii
INFORMACJA O PLIKACH COOKIES
Używanie plików cookies, aby poprawić komfort przeglądania, wyświetlać spersonalizowane reklamy lub treści oraz analizować nasz ruch. Jeśli wyrazisz na to zgodę, będziemy używać plików cookies, aby umożliwić nam gromadzenie danych do zbiorczych statystyk w celu ulepszenia naszych usług i zapamiętania Twojego wyboru podczas przyszłych wizyt. Jeśli tego nie chcesz, będziemy używać plików cookies wyłącznie w celu zapamiętania Twojego wyboru na potrzeby przyszłych wizyt (tj. niezbędnych plików cookies). Aby się dowiedzieć więcej o technologii cookies, proszę kilknąć tutaj: Polityka Prywatności NBP.
×
Przegląd prywatności
Ta strona internetowa wykorzystuje pliki cookies, aby poprawić komfort korzystania z niej. Spośród tych plików cookie pliki cookie, które są sklasyfikowane jako niezbędne, są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są one niezbędne do dział...

Pokaż więcej
Funkcjonalne
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged.
Wydajnościowe
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged.
Marketingowe
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged.
Analityczne
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged.
Inne
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged.
Niezbędne
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged.