• Rzemieślnicza Branżowa Szkoła I Stopnia im. Bł. Karoliny Kózkówny w Pilźnie

    Emisja kojarzyła nam się dotąd z gazami cieplarnianymi, a po wizytach u dziadków jeszcze z telewizją – tam emituje się seriale, wiadomości i programy rozrywkowe. Od paru miesięcy kojarzy się też z pieniędzmi. Niepozorna złotówka czasem brzęczy w kieszeni i bez odpowiedniego towarzystwa nie pozwoli nawet na zakup butelki wody, a jednak ma ogromne znaczenie i dla naszej gospodarki, i dla historii i kultury. Dzięki „Złotym Szkołom NBP” poznaliśmy ten mechanizm i zaczęliśmy go zgłębiać. Dlaczego złoty? Jak powstaje? Kto zajmuje się produkcją? Jaką rolę nasz pieniądz odegrał w historii kraju, tak wiele razy pozbawianego własnych atrybutów? Umiemy już na te pytania odpowiedzieć.

    Program „Złote Szkoły NBP” skonstruowany jest tak, że nie sposób się nudzić. Owszem, jako drużyna ambasadorów, też się do tego przyczyniliśmy. Wymyślaliśmy warsztaty i scenariusz debaty tak, by przy okazji zdobywania wiedzy dobrze się bawić. Nie było siedzenia w ławkach i słuchania, pognaliśmy na miasto, a przy debacie musieliśmy co chwila opowiadać się po którejś ze stron. I argumentować.

    Jeśli ktoś jeszcze nie miał okazji wziąć udziału w projekcie „Złote Szkoły NBP” powinien się nim jak najszybciej zainteresować. Pieniądze to sprawa, która dotyczy nas wszystkich, warto więc poszerzyć wiedzę na temat ich funkcjonowania. Mamy wrażenie, że w tej edycji uczyliśmy się w sposób lekki, łatwy i przyjemny wszystkich przedmiotów naraz. Razem z naszą złotówką. Mieliśmy szkołę w pigułce i teraz na kasę w portfelu i na koncie patrzymy już zupełnie inaczej. 

    uczniowie: Aleksandra Baran, Emilia Klucznik, Oliwia Gacek, Kacper Wojciechowski, Oliwia Proszowska, Kacper Proszowski, Oskar Kołodziej, Kacper Podlasek

Wróć do listy opinii